
Robotyka i programowanie - pierwsze zajęcia Szkoły 3.0 w nowym roku szkolnym!
Klocki LEGO, walki robotów, breakdance na kołach… Brzmi ciekawe? Tak wyglądało niedzielne popołudnie 5 listopada w jednej z placówek opiekuńczo-wychowawczych w Krakowie. Prowadzący z KreaTech zorganizowali zajęcia z robotyki i programowania dla wychowanków z krakowskich domów dziecka.
Zajęcia prowadzili doświadczeni instruktorzy: Michał i Filip. Rozpoczęli od rozmowy z uczestnikami - czym się różni maszyna od robota, co to jest programowanie, po co programujemy. Później dzieci podzieliły się i każda para dostała komputer oraz swojego robota. Ręce aż świerzbiły, żeby podotykać kabelków, wypróbować silniczki i sprawdzić, co robią poszczególne przyciski! Prowadzący musieli się nieźle namęczyć, żeby skupić dzieci na programie komputerowym, który miał pisać konkretne polecenia dla robotów.
Na początku były proste zadania: zaprogramować robota, żeby jechał do przodu. Do przodu i skręcił. Do przodu, skręt, do tyłu… Choć niektóre roboty nie do końca chciały wykonywać polecenia, uciekając w drugą stronę i tańcząc na parkiecie, dzieci się nie zniechęcały. Zadania robiły się coraz bardziej skomplikowane, ale od czego są pomocni koledzy, prawda? Na koniec większość grup potrafiła już zaprogramować robota tak, żeby jego tor jazdy tworzył kwadrat, literki “N” i “K”.
Zajęcia minęły bardzo szybko (za szybko). A na sam koniec czekała jeszcze niespodzianka… Walki robotów! Rozłożona mata, szybkie wyjaśnienie zasad i… start! Za pierwszym razem wygrał robot Kuby, za drugim Beatki. Przy okazji dzieci nauczyły się, czym jest środek ciężkości i jak w przyszłości powinno się budować roboty, żeby miały największe szanse w walce. Wszyscy wychodzili z zajęć z szerokimi uśmiechami na twarzach i ciekawostkami na temat robotyki i fizyki w głowach.
Gorące podziękowania dla KreaTech za fantastycznie przeprowadzone zajęcia! 5 listopada to początek nowego roku szkolnego Szkoły 3.0 i dodatkowo nowy początek o rozszerzanie zajęć o robotykę, co z pewnością zyska spore grono entuzjastów jak widać po pierwszych zajęciach.